Certificare ISO
Managementul calitatii cuprinde un ansamblu de activitati precum planificarea, controlul, organizarea, toate avand scopul de a asigura calitatea unei organizatii. Pentru ca o organizatie sa poata fi considerata ca fiind de calitate, trebuie sa isi stabileasca niste obiective si o serie de strategii. Toate au rolul de a da rezultate la nivelul produselor si a serviciilor oferite. Produsele si serviciile trebuie sa indeplineasca si sa respecte anumite conditii pentru a putea fi considerate de calitate. Acestea trebuie sa fie finalizate in timpul in care clientii au nevoie, trebuie sa fie accesibile pe piata dorita si in locurile specifice acestei piete si, in general se doresc costuri cat mai scazute.
Avantajele unui sistem de management al calitatii
Poti aduce nenumarate avantaje clientilor si angajatilor fosind o Certificare ISO managementul calitatii. Fiind stabilit in scris, managementul calitatii poate fi cunoscut la nivelul intregii organizatii. Trebuie sa poate fi aplicat in fiecare segment al organizatiei. In acest fel, va indeplini pe de-o parte cerintele clientului si pe de alta parte sa le intalneasca si pe cele ale organizatiei.
Avantajele pe care o certificare ISO si un sistem de managementul calitatii le aduce in cadrul unei firme se intrevad la nivel economic in primul rand. Sunt reduse anumite costuri, cum ar fi cele de inlocuire ale unor produse care nu respecta toate caracteristicile. Prin urmare vor creste veniturile. Gradul de credibilitate al organizatiei va fi mai ridicat. Aceasta isi va dovedi competentele prin calitatea serviciilor si isi va imbunatati astfel imaginea. Se va diferentia de concurenta si va fi aleasa in defavoarea acesteia.
Importanta existentei unui sistem de management al calitatii
Existenta unei proceduri de organziare intr-o firma aduce in general un control mult mai exact al fiecarui proces. Prin implementarea unui sistem de management al calitatii, fiecare angajat isi va cunoaste rolul si procesul de imbunatatire al imaginii firmei.
Indiferent de piata pe care activeaza o organizatie sau de marimea acesteia, trebuie luata in considerare existenta unui astfel de sistem. Cresteri semnificative vor fi inregistrate cata vreme procedura este respectata la nivelul intregii organizatii.